Jurist med en twist

Det kanske är dags att introducera mig? Den här bloggen handlar om mig, Sara. 22-årig juridikstuderande som tycker stil och mode är spännande. Känner att jag efter många år har hittat min stil och är såpass bekväm i den att jag vågar dela med mig och blogga om vad som inspirerar mig och hur jag vill klä mig.

Det lite corny namnet ”Oslagbara Sara” är min pepp till att trotsa jantelagen och våga tro att jag kan inspirera (eller fast konfundera?) med min stil. Våga vara lite cool liksom.

Tro inte att jag alltid känt mig säker i hur jag klär mig. Jag har axlat otaliga klädstilar och ”roller” som verkligen INTE varit jag. Då jag började studera juridik så hade jag redan kapitulerat innerst inne då det kom till coola kläder, jag såg min stilframtid som byxdress a la Hillary Clinton. Men denna konservativa bransch är inte längre så konservativ. Du kan rocka dina Dr. Martens hur mycket du vill som jurist, bara du har spelöga för när det är passande.

För att beskriva vad jag trivs i och vad som känns jag så är det skandinavisk minimalism, grafiska svartvita prints, definierade siluetter, stencoola byxor, klossiga skor. I allt detta försöker jag behålla en tidlös elegans med lekfulla och stundvis opassande detaljer. Det är min stil i ett nötskal.

_dsc0363_dsc0415_dsc0378

Kommentera

